25 Temmuz 2017 Salı

Kısa sürede Bursa'da ne yapılır?





Sabah Gölyazı'yı gezdikten sonra  Bursa Merkez'e doğru yol aldık.
Misi Köyü
Dere kenarında çay bahçeleri olan, bir sokağında restore edilmiş evleri olan Bursa'nın Nilüfer ilçesine bağlı Gümüştepe Mahallesi aslında burası. Bursa Merkez'e 15 dakika mesafede.
Çocuk Kütüphanesi ve Misi Kadınları Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği'nin Restoranı var.
Küçük bir yer, biz etrafta dolanıp ayrıldık.

İnkaya Çınarı
Bursa'ya gidince mutlaka görülmeli dediklerimden oldu bu ulu çınar. Türkiye'nin en yaşlı -610 yıllık- ve en büyük ağaçlarından Tarihi İnkaya Çınarı'nın olağanüstü heybeti karşısında şaşıp kalıyor insan. Kaymak, bal,fındık, fıstık ve çeşitli meyvelerden oluşan meyve tatlısını muhakkak deneyin.

Bursa denince akla yemek olarak ilk iskender gelebilir ama  Kayhan Çarşısı'nın içindeki Yeşil Pideli Köfte'de bir kez köfte yedikten sonra tadını unutamayacağınıza eminim. Ben et sevmeyen halimle bile memnun kaldım.
Kozahan'a da uğrayıp 19 Mayıs'ta Bursa'ya günübirlik yaptığımız gezinin sonuna geliyoruz.

2 yorum:

  1. Memleketim. Gemlikli'yim:) Bu ara bir Gemlik düşünüyorum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bursayı çok beğeniyorum, her yerinde ayrı bir güzellik var gerçekten.

      Sil