4 Şubat 2012 Cumartesi

dolmabahçe.

uzun zamandır istiyordum dolmabahçe sarayına gitmek.
istanbula geleli kaç sene oldu, o kadar sergi,müze gezdim bir türlü dolmabahçeye sıra gelememişti. 
ben bu kadar görkemli ve büyük olmasını beklemiyordum aslında. topkapının çok eski ve sade olmasından belki, burayı da daha az ihtişamlı düşünmüştüm.
altın tozuyla süslenmiş tavanlar,kristal  avizeler, görkemli perdeler kısacası tüm eşyalar inanılmaz özenilerek yapılmış.1800lerde tüm avrupada saraylar çoktan tamamlandığı için onlardan çok daha üstün olması için.
içeride fotoğraf çekmek malesef yasak.
rehberli turla haremlik,selamlık,bireysel olarak saat müzesi ve camlı köşkü gezmek yaklaşık üç saat sürüyor. 
en kötüsü ise sarayın içinde bireysel gezememek. 
rehberle kısıtlı sürede ona ayak uydurarak gezmek benim gibi alışık olmayanlar için can sıkıcı olabiliyor.
ama yine de yıllarca ertelemeden türkiyenin belkide 'en ihtişamlı yapı'sını görmek gerek.



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder