12 Şubat 2012 Pazar

kedi hikayeleri


Çocukluğumdan beri köpek ,balık , kuş ... pek çok hayvan beslememe rağmen İstanbul'a gelene kadar kedilerden pek haz etmezdim.
Öyle şımarıkça çığlıklar atıp havalara zıplamazdım yanıma geldiklerinde ama çok da yakın durmamaya çalışırdım.
Aramız iyi değildi yani.Ta ki bir gün aynı evde bir tanesiyle yaşamaya başlayana dek.
İlk zamanları hatırlıyorum da her sevdiğimde ellerimi yıkamaya gider,yatağıma çıkmaması için uyarıda bulunup dururdum.
 Benimle içinden dalga geçiyordu heralde.
Şu anda, tüm gün evdeysem, yemek yiyip tuvalete gitmek dışında neredeyse dibimden hiç ayrılmadığını düşününce:)
İki yıldır bizimle hanım kızımız ve artık aileden biri oldu.
Kedileri sevmeye başlayınca insan ,kedilerle ilgili eşyaları ,kitapları da daha bir ayrı seviyor.
Kedilerle ilgili küçük küçük bir sürü hikayenin yer aldığı kitabı yeni bitirdim.
Kedi sevenler için yazılmış bir kitap bence bu.Kedi sahiplerinin bazı hikayeleri hahha evet ya!diyerek okuyacakları kesin.

Aynı şekilde, bir kedinin oda temizlenirken sağı solu silen paspasın üzerine atlıkarıncaya biner gibi çıkıp dolaşmasını, çiçekleri koklayışını , tül perde iplerini sallamasını, kanepe ve sandalyelerin üzerine çıkıp kudurmasını, tembel bir zarafetle sobanın önüne kurulmasını ya da dikkatli adımlarla çalışma masasının üzerindeki kağıt karmaşasının içinden geçişini keyifle izlememiş biri, kendini seçkin bir zevkten mahrum bırakmış sayılır.Evet ,insanın kendi sıkıntılı hayatına ara verip dinlenmesi bu hayvandan alacağı katıksız hazzın üstüne yoktur;söz konusu hayvan orada oluşundan doğal bir huzur duyar,hayvanca bir hoşnutluk, yükümsüz,amaçsız ,sonsuz.sf.41


Benim duygularımın tercümanı bu satırlar:

Buna karşılık onun,veteriner ziyareti anlamına gelen çantayı görmesi bile avaz avaz bağırmaya başlamasına yetiyordu. Onun haritası evin çevresindeki,yarıçapı beş yüz metrelik alandan ibaretti,bu sınırın ötesinde, ne benim , ne annemin , ne erkek kardeşimin olduğu, arkadaşsız dostsuz bir korku denizi başlıyordu.Göğsümde beyaz, dümdüz bir çizgi vardır.Bu yara izi, Muş'u kucağımda bölgenin dışında çıkarma teşebbüsümün sonucudur.sf.97


bizim kaloriferdibini seven hanım*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder