22 Şubat 2012 Çarşamba

j'ai le ciel à portée de main


Son dönemde izlediklerimin, okuduklarımın hiç birini çok beğenememe gibi bir sorunum var. 
Oscar adaylarını izlemeye devam ediyorum ve izlemediğim çok az film kalmasına rağmen hikaye olarak hiç bir filmi çok sevemedim.

Yine de; en iyi kadın oyuncu Meryl Streep"The Iron Lady"  
 en iyi erkek oyuncu Jean Dujardin ''The Artist'' 
en iyi görüntü yönetmeni Robert Richardson ''Hugo''
ve bir de The Artist deki köpüşün ödül almasını istiyorum:)
 Ama sanırım 26şubatta  the oscar goes to The Artist.



mutlu olmanın tek yolu sevmektir
sevmezseniz hayatı boşuna yaşarsınız
kıymetini bilin
merak edin
umut edin.




Vee kitaplar.. Eskisi kadar çok kitap okuyamıyorum artık, zaman bulamıyorum ya da çok fazla içimden gelmiyor.
2011in en iyi kitapları listesinde gösterilen Kalan ve Sinek Isırıklarının Müellifini bitirdim geçen haftalarda. 
Leyla Erbil'in ve Barış Bıçakçı'nın ilk okuduğum kitaplarıydı.

Kalan da tam bir hayal kırıklığı yaşadım, uzun zamandır kafamı bu kadar karıştıran bir kitap okumamıştım, Leyla Erbil'in kendine has 3 virgüllü, ünlemli noktalama işaretlerini sevmedim, dili beni rahatsız etti.

Sinek Isırıklarının Müellifi ni okurken hep Ankara da olmak istedim.
Yıllardır çalışmayıp evde kitap yazan, toplu konutta yaşayan, editörden gelecek cevabı bekleyen Cemil...
Kitabın dili çok yalın, en sevdiğim yanı da bu oldu.Bekleyişleri sevmem  o yüzden biraz huzursuzca okudum kitabı.


'Ama Cemil bir edebiyat okuruydu.Edebiyat okurları aslında okudukları her kitapta insanı muayene ve ameliyat eder.Bu yolla edindikleri bilgi, görgü yaşayarak elde edilemeyecek kadar büyüktür ve insana dair her şeyi anlarlar,sahiden anlarlar.''sf.105

''Yaşamak ilerlemek olamaz ,diye düşünüyor Cemil, ama geride bırakmak olabilir.''sf.83

''..durmadan başa dönmek yorar ,metalleri de insanları da.''sf.54

''..daha fazla güzel koku ve daha anlamlı bir hayat.''sf51

''Halbuki sızıntı hep vardır,ip gibi,yaşadıklarımızdan ,okuduğumuz kitaplardan ,seyrettiğimiz filmlerden zihnimize akan bir şeyler hep vardır.''sf.36



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder