17 Nisan 2010 Cumartesi

ses

http://www.izlesene.com/video/sinema-ses-filmi-fragmani-2010/1460335


herşeyde bi hayır vardır derler ya bu da öyle oldu. festival biletlerini bilmem kaç hafta sonra alsam da,  ses'e yer bulmam ve hatta 3. sırada yer bulmuş olmam gibi. atlas sinemasının kapısından içeri adımımı atıyorum ve karşımda mehmet günsürle selma ergeç i görüyorum. aklımdan tamamen oyuncuların katılımıyla gerçekleşeceği çıktığından şaşkına dönmüş bi şekilde kenardan  dibim düşmüş onlara bakıp kalıyorum ardından bu kadar görgüsüzlükte olmaz diyerek üst kata çıkıyor ve dağıtılan biralardan içip keyifli bi şekilde salona giriyoruz 3. sırada olduğumuzu görünce ben mırıldanmaya ,off nasıl izliycez boynumuz tutulucak demeye başlıyorum. çok geçmiyor yönetmen ve oyuncular  perdenin önünde vee ardından onlarda seyircilerin arasına oturup filmi izlemek için koltuklara yöneliyorlar:D mehmet günsür bizim sıradaki yerini alınca diyorumki bundan sonra hep önden yer alıcam :)
gerilim türündeki filmde bazı klişeleri görsekte insan sevdiği oyuncuların filmlerini eleştirmeye gelemez ya aynen öyle, bende filmi beğeniyorum. film esnasında ingilizce altyazının bizi kahkahalara  boğuşu da şahane oluyor. ajda pekkandan palavranın evanescence dan liesa dönüşümü gülelim diye bilerek mi yapılmış diye soruyorum hala içten içe.
özellikle  ümit ünal ve selma ergeçi daha iyi tanımama vesile olmuş oldu film.peki siz beni şaşkınlığa uğratan selma ergeçin hayatını biliyormuydunuz:
Selma Ergeç, 1978 yılında Türk bir baba ve Alman bir annenin ilk çocuğu olarak Hamm Bockum-Hoevel, Almanya’da dünyaya geldi. Babası Adana’lı bir doktor, annesi ise hemşireydi. 1983’de ailesiyle birlikte Mersin’e daha sonra Ankara’ya taşındı. İlkokul son sınıftayken Almanya’ya dönüş yaptılar. Çok yönlülüğüyle dikkat çeken genç oyuncu eğitimini devam ettirirken bir taraftan Euregio Orchester, Musikschulorchester ve Streichergrupp orkestralarında keman çaldı.



Drama, İngiliz Edebiyatı ve güzel sanatlar ağırlıklı dersler alırken, tıp okumaya karar veren Ergeç Almanya’ya döndü ve tıp fakültesine girdi. Okulunu yarıda bırakıp ‘Böyle Mi Olacaktı’ adlı diziyle oyunculuğa başladı. Aynı zamanda mankenlik ve fotomodellik yapmaya başladı.Daha sonra yine Almanya’da psikoloji ve felsefe eğitimi aldı.
2003’de ünlü tiyatro ve dizi oyuncusu Aliye Uzunatağan’dan oyunculuk dersleri almaya başlayan Ergeç, bir dönem boyunca da Müjdat Gezen Sanat Merkezi’ne misafir öğrenci olarak katıldı. Ayrıca İngiltere’de drama eğitimi aldı.
Selma Ergeç Almanca, İngilizce, Fransızca, Latince ve İtalyanca olmak üzere 4 dil bilmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder