9 Şubat 2012 Perşembe

aşırı gürültülü ve inanılmaz yakın


Everything is illuminated ı ilk izlediğimde daha lisedeydim.
Sonraki yıllarda elim gittikçe yine kendimi izlerken bulduğum Elijah  wood'u en çok sevdiğim filmdir aynı zamanda.
Hele bir vejeteryan sahnesi vardır ki bayılırım:

Kitaptan uyarlanan bir filmi izleyip sevdiysem kitabını sonradan okumayı sevmiyorum; filmin benim gözümdeki güzelliği kaçar eksiklerini bulurum diye.Bu da onlardan.

Ancak jonathan safran foer' in bir diğer kitabı aşırı gürültülü ve inanılmaz yakın'ı filmi gösterime girmeden izlemem gerekiyordu( ki böyle güzel isimli bir kitabı okumamam mümkün bile olamaz)

Oscar,babasının 11 eylülde ölümünün ardından bulduğu bir anahtarla yeni bir 'keşif seferi'ne çıkıyor.
Biz de onunlar birlikte geçmiş ve gelecek arasında gidip geliyoruz.
Kitaptaki fotoğraflarla insan kendini olayın içinde bir karaktermiş gibi hissediyor.
Mart gelse ve ben bir an önce kendi hayal ettiğimin dışında da bu  macerayı izleyebilsem.


“Her neyse, büyüleyici olan, National Geographic’de, bugün dünyada tarih boyunca ölmüş olan herkesten fazla canlı insan bulunduğunu okumamdı. Başka bir deyişle bugün herkes birden Hamlet oynamaya kalksa, yeterince kafatası bulunamayacağı için bu mümkün olmayacaktı.”sf.18


''Hayatımın en güzel günlerinden biri,hayatımı yaşadığım ve hayatım hakkında hiç düşünmediğim bir gündü.''sf.44

"O gece yatakta, New York'taki her yastığın altından geçecek ve bir gölete bağlanacak bir boru sistemi icat ettim. İnsanlar gece yataklarında ağladıklarında gözyaşları aynı yerde toplanacak ve sabahleyin hava durumu Gözyaşı Göleti'ndeki seviyenin yükseldiğini ve alçaldığını bildirecek ve böylece New York'un ağır botlar giyip giymediğini bilecektiniz."sf.54

"Hayatına bir sürü insan girer ve çıkar! Binlercesi! Girebilsinler diye kapıyı açık tutman gereklidir! Ama bu aynı zamanda gitmelerine izin vermek de demektir!" sf.176

''Arkası krem karamel tadında bir pul icat ettim.''sf.219

''hiç bir şeyi özlediğin bir şeyden daha fazla sevemezsin''.sf235

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder