8 Ağustos 2011 Pazartesi

iskender


insan ömrü kısaydı, bir kurtçuğunkinden farksız.ya da ipekböceğinkinden.ademoğulları,havvakızları tuhaf mahluklardı.kurtçuğa benzetsen alınır, ipekböceğine benzetilmekten keyif duyarlardı.böceklerden iğrenir ama parmaklarına uğurböceği konsa hayra alamet sayarlardı.sıçanlardan tiksinir, sincaplara bayılırlardı.akbaba itici, kartalları heybetli bulurlardı.sinekleri hor görür, ateşböceklerine bayılırlardı.bakır ve demire ehemmiyet vermez, altına taparlardı.ayaklarının altındaki taşlara dönüp bakmazken mücevherler için delirirlerdi.-248

bulgaristanda herkesin elena diye tanıdığı bir kızken en sevdiği oyunlardan biri siyah bir kadifenin üstünde kar taneleri yakalamaktı.her seferinde koşarak eve gelirdi hazinesini annesine göstermek için ama kumaşı açtığında kar taneleri gitmiş geriye yalnızca ıslak izleri kalmış olurdu.büyüdükçe ve peşinden koştuğu her emeli elinden kaçırdıkça bütün güzel şeylerin geçici olduğuna karar verdi.-399

hırsızlık,taklitçilik, reklam yapmak... liste uzar gider. elif şafak son haftalarda yine milyon çeşit eleştiriyle boğuşuyor.ben çok iyi bir elif şafak okuyucusu değilim.hatta tasavvufa pek ilgim olmadığı için; okur da sıkılırım diye o çok beğenilen mahrem, araf gibi kitaplarına hiç el sürmedim.kışın baba ve piçi okuduktan sonra geçtiğimiz haftalarda çıkan kitabı ilgimi çekti; aldım, okudum. hiç sıkılmadan , sonunu merak ederek.insanlar neden sürekli hayatlarının kitabını yazmasını  filan  bekliyorlar popülerleşmiş, iki güzel kitap yazmış yazarlardan anlamıyorum.bir yazarın grafiğinin hep yukarı doğru olması gerek diye bir kaide mi var.siyasi görüşünü filan umursamadan hiç kimseyi, hiç bir şeyi mi okuyamıyor artık bu insanlar diye okuyorum eleştirileri.bence yaz için okunabilecek iyi bir kitap.hatta güzel bir filmi bile yapılır.zaten son dönemde klişesiz, muhteşem tesadüflere dayanmayan kitap yazılmaz oldu.biz de her şeye klişe der olduk ya neyse.esinlenildiği söylenen inci gibi dişler kitabını okumadım.ancak ben hala bu kadar eleştirel yaklaşamıyorum.Evet belki de bu kadar reklam yapılmalı. gazetecilik ve yazarlık yaparak kazandığından daha fazlasını kazanmak istiyor ve çok daha popüler olmak istiyor olabilir.kariyeri açısından bunun getiri ve götürüsünü kendisi zaten tartıp biçmiştir.
ve evet haftalarca, hatta aylarca sürecek olan eleştiriler, savunmalar döngüsüne hoşgeldik.
bugünkü elif şafak yazısı:
http://www.haberturk.com/polemik/haber/656264-turkiyede-yazar-olmak
^-^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder