18 Aralık 2019 Çarşamba

portofino&camogli

Defalarca gitsem yine de doyamadığım İtalya'ya gittik geçen hafta. Aslında ekim başında havalar çok daha güzelken gitme hayallerimiz vardı ancak annemin evde düşüp kolunu kırmasıyla seyahatimizi sonraya ertelemiştik. Nihayet olur mu olmaz mı derken bir hafta sonraya bilet alıp bir anda kendimizi İtalya'da bulduk. Gittiğimiz günün ertesi günü İtalya'da deprem oldu; trenler iptal oldu, ertelendi. Biraz aksilikler yaşadık ama hava özellikle ilk günlerde son derece güzeldi.
La Spezia'dan bindiğimiz trenden S. Margherita Ligure-Portofino durağında indik. Tren istasyonundan çıkınca hemen soldaki tabacchiden  5 euroya gidiş dönüş Portofino otobüs bileti aldık. Kışın yarım saatte bir hemen istasyonun önünden kalkan 82 numaralı otobüse bindik ve yaklaşık 20 dakikada nefis manzaralar eşliğinde Portofino'ya vardık. Burası Genova'ya bağlı yazın lüks teknelerin sahiline demirlediği, minicik küçücük bir belde. Limanı çevreleyen renkli evleriyle meşhur Portofino'da bir banka oturup bir şeyler atıştırıp kaleye çıkan tepeye tırmanıp buradaki gezimizi sonlandırdık.

Camogli
St. Margherita Ligure-Portofino tren istasyonundan trenle 4 dakikada vardığımız Camogli benim gezi boyunca en sevdiğim yerlerden oldu. Gün batımı zamanı vardığımız tatlı balıkçı kasabasına bayıldım. Kartpostal gibi bir yer adeta. Portofino'nun zenginlik ve ihtişamından sonra buranın kendi halindeliği kalbimi çaldı. Yolunuz Ligurya'ya düşerse bu minik kasabaya uğramayı ihmal etmeyin.