29 Nisan 2015 Çarşamba

kafamda bir tuhaflık


“İnsan şehirde kalabalık içinde yalnız olabilirdi ve şehri şehir yapan şey de zaten kalabalık içinde insanın kafasındaki tuhaflığı saklayabilme imkânıydı."

“Aslında en iyi aşk, değil tanımak, hiç görmediğin kişiye duyulan aşktır. Körler iyi aşık olur mesela.” 

Kafamda bir tuhaflık var,” dedi Mevlut.“Ne yapsam bu âlemde yapayalnız hissediyorum kendimi.” “Ben yanındayken bir daha asla öyle hissetmeyeceksin,” dedi Rayiha anaç bir tavırla. Mevlut çayhanenin camlarında yansıyan Rayiha'nın hayalinin kendisine şefkatle sokulduğunu görüp bu ânı hiç unutamayacağını anladı.

"Herkesin bildiği gibi evlenebilmek için aşk değil güven daha önemli bir duygudur."

"Süleymancığım, düzgün kızlar dikbaşlı olmaz, dikbaşlı kızlar da düzgün olmaz demezdim. Samiha gibi kişilikli bir kız arıyorsan, onu annesinin yanında evde koca beklerken bulamazsın, demezdim. Hem kendine göre bir alemi, bir kişiliği olsun, hem de senin her dediğine itaat etsin- bu da olmaz. Süleyman demezdim. Hem gözü açılmamış çok edepli olacak, hem de senin azgın isteklerine boyun eğecek değilsin, ama aslında başı açık bir kız lazım sana Süleyman, ama tabii sen onu da istemezsin de demez, bu hassas konuyu da hiç açmazdım. "

"birincisi, birisini hiç tanımadığın için aşık olursun. çoğu çift zaten evlenmeden önce biraz tanısalardı asla aşık olmazlardı birbirlerine. Hazreti Peygamber bunun için evlenmeden önce yakınlaşmayı uygun bulmamışlardır. Bir de evlendikten sonra birlikte bir hayat geçirdikleri için aşık olanlar vardır ki bu da tanımadan evlenmenin bir sonucudur."

Sevdiğim yazarları okurken daha bi torpilli oluyorum tamam kabul.Yani okurken liseden terk Mevlut bu cümleleri kurabilir mi, elektrik kaçakları vs. kısmı çok uzun ve detaylı mı tutulmuş , toplumsal-siyasi olaylardan birden bire bahsedilip geçilmesi, sonradan eklenmiş gibi duruyor olması gibi şeylere çok kafayı takmadım açıkçası.

Pek çok kişinin gözünden anlatma olayını, Orhan Pamuk'un kimselerin beğenmediği o tasvirlerini de İstanbul'un yıllar içinde geçirdiği değişimin anlatılış şeklini, kitaptaki naifliği, Mevlut karakterini, Rayihanın kendi kendine yaşadığı kıskançlığı anlatışını sevdim, bazı yerler fena içimi sızlattı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder