4 Kasım 2018 Pazar

yemyeşil düzce

İstanbul'dan 2-3 saat uzaklıkta gezilecek o kadar çok yer var ki her hafta kendimizi yollara vursak ne kadar zamanda bitiririz bilmem. Bu hafta sonu sonbaharın renklerini yakından görüp enerji depolamak maksadıyla gölleri, şelaleleri, yeşiliyle ünlü Düzce'ye gittik.Düzce Batı Karadeniz Bölgesinde yer alıyor. Zaten şehre girildiği anda yemyeşil Karadeniz doğasıyla karşılaşıyoruz. Eskiden Bolu'nun bir ilçesiyken 99 depreminden sonra hasarın daha hızlı onarılabilmesi için 81. ilimiz oldu.Sabah kimsecikler yokken Efteni Gölü'nün manzarasına doyuyoruz. Burası göçmen kuşların göç yolu üstünde olduğundan pek çok kuş türünün konaklama ve beslenme sahası aynı zamanda.

Arabayla zaman zaman yol kenarında durup sessizliğin ve doğanın tadını çıkara çıkara Güzeldere Şelalesi Tabiat Parkı'na varıyoruz. Güzeldere Şelalesi'ne ulaşmak için Güzeldere Köyü üzerinden giden yolu kullanmanızı tavsiye ederim.Biz dönüşte Aydınpınar'a giderken daha kısa gibi gözüken arabalar geliyor hadi deneyelim diye inanılmaz bozuk bir dağ yoluna girdik. Siz etmeyin. Güzeldere Şelalesi Giriş Ücretleri Yaya Girişi 4 TL,Motosiklet 6 TL, Otomobil 12 TL, Çadır Yeri ise 15 TL.Epey merdiven inip şelaleye ulaşıyoruz. Yukarıda piknik ve kamp alanları da bulunuyor. Merdivenleri çıkarken nefes nefese kalıp kurt gibi acıkınca Aydınpınar Köyü'ndeki Kaplanoğlu Alabalık'a gidip beklemediğimiz kadar güzel bir yemek yiyip mutlu oluyoruz.

Sıradaki rotamız Aydınpınar Şelalesi Tabiat Parkı. Yukarıdaki piknik alanlarından geçip aşağıya inmeye başlıyoruz. Ağaçlardan aşağıya asla güneş ışığı gelmiyor ve yürüdükçe daha da üşüyoruz.Diğer gezdiğimiz yerlerdeki sıcak havadan eser yok. Yürüme yolu o kadar yeşil ve güzel ki burada şelaleden çok bu yola bayılıyorum. Ben soğuktan tir tir titrerken suya girenler var. Bence burası boğaz kenarı restoranı klişelerinden :S hoşlanmayanlar için şahane de bir evlilik teklifi mekanı olur :) Düzce'de daha gezilecek bir sürü yer var ama biz yavaş yavaş keyif yapa yapa gezdiğimiz için bir güne bu kadarını sığdırabiliyoruz. Yeniden görüşelim Düzce!